Internet pro rodinné domy a jednotlivce

Jsme zde pro vás od roku 2005

Nejčastější otázky k internetu bezdrátem

Kde si mohu službu AIR pořídit?

Služba AIR je poskytována bezdrátově v převážné většině obcí v Olomouckém kraji. Dostupnost služby si můžete ověřit níže pomocí GPS lokace, nebo zadáním Vaší adresy. U bezdrátové technologie je vždy potřeba, aby antény na sebe vzájemně viděly a proto před realizací služby provádímě většinou místní šetření.

V ceně aktivačního poplatku je:

Základní anténa do cca 1000m od vysílače (při větší vzdálenosti je doplatek cca 500-1490kč dle použité antény), zařízení, 10m kabelu od antény k zařízení, 10m UTP kabelu k propojení PC se zařízením. Dále pak neveřejná IP adresa, nastavení PC a hodina a půl práce technika. Veškeré případné více práce či hardware budou účtovány nad rámec aktivačního poplatku viz ceník.

Průběh, rychlost a délka instalace - předání služby:

Instalace v rodinných domech jsou vždy specifické a proto je nejčastěji řešíme tak, že nejdříve přijede technik na místní šetření, vykalkuluje přesně cenu připojení a na základě dohody se pak domluví následně termín realizace. Prvotní návštěva technika je samozřejmě ZDARMA. V případě, že se nevyskytne žádny problém a instalace je relativně jednoduchá, je možné instalaci provést hned při první návštěvě technika tak, aby jste Váš nový internet mohli využívat co nejříve. Realizaci nové přípojky internet stihne technik většinovu do 90minut.

Pznámka:

  • Zákazník přebírá plně funkční službu a uhradí v hotovosti při podpisu smlouvy o poskytování služeb aktivační poplatek a poměrnou část paušálu dle zúčtovacího období.
  • Cenová nabídka platí pouze pro nové zákazníky, původní ceny a tarify budou stávajícím zákazníkům průběžně navyšovány dle aktuálního ceníku.
  • Výše uváděné rychlosti stahování a odesílání dat u jednotlivých tarifů Air se pohybují dle použitého koncového zařízení, rušení v dané lokalitě, dále dle vytížení linky a serveru, ze kterého stahujete data (běžně však k horní hranici dané služby). Uváděné rychlosti nejsou garantovány. Minimální rychlost stahování dat u všech tarifů Air je 1Mbps.
  • Zařízení po celou dobu trvání smlouvy je ve vlastnictví BAJA Group s.r.o, po vypršení smlouvy pak ve vlastnictví zákazníka. V případě smlouvy na 36 měsíců má zákazník záruku na zařízení po celou domu trvání smlouvy.
  • Po uplynutí sjednané doby automaticky přechází smlouva na dobu neurčitou, bez dalšího poplatku.

 

Při stahování se ukazuje mnohem menší rychlost, než mám uvedenou na smlouvě?

Veškeré uváděné rychlosti u služby AIR jsou maximální možné a nejsou garantovány. Běžně se však uváděné rychlosti stahování i odesílání pohybují u horní hranice vybraného tarifu. Služba AIR je poskytována bezdrátově a proto rychlost stahování může být ovlivněna rušením signálu v dané lokalitě, dále pak použitou technologii, případně stářím klientské antény. Klientská anténa starší 5lět již nemusí být schopná přenášet námi nabízené rychlosti a proto je potřeba ji mnohdy vyměnit za novější typ.

Faktorů ovlivňující Vaši rychlost k internetu je mnoho, proto uvedeme jen několik:

  • Pokud už stahujete pomocí DC++ nebo jiných podobných programů z P2P sítí, pak Vám internet na ostatních stránkách už nemůže fungovat na 100% , protože velkou část rychlosti používají zmiňované programy
  • Pokud budete mít ve svém PC vir nebo jiný malware je dost možné, že tento nežádoucí program ovlivní rychlost stahování
  • Dalším faktorem ovlivňujícím rychlost jsou servery, na které se připojujete. Ne každý server má takovou kapacitu, aby obhospodařil všechny uživatele internetu v jednu chvíli a to na 100%
  • Pokud máte doma 2 a více PC námi dodávanou rychlost si dělíte mezi sebou (to znamená, že nemáte Vaši rychlost krát počet PC v bytě)
  • Mnohdy ovlivní rychlost internetu i výkon vašeho PC (hlavně u starých PC je načítání stránek pomalé, je to ovlivněno grafikou, paměti RAM atd.)
  • Pokud máte doma WiFI router a připojujete se bezdrátově, pak je dost možné, že router je již starý a přenosovou rychlost již nezvládá, případně je Váš domácí prostor zarušený a toto rušení snižuje přenosovou rychlost, reálnou rychlost stahování pak nejlépe ověříte na zařízení, které je připojené kabelem.

Pokud i přesto máte pocit, že žádný z příkladů se Vás netýká, ozvěte se nám e-mail: servis@baja.cz , nebo telefonicky na číslo pro hlášení poruch: 468 002 777.

Nejdou odesílat e-maily / Komu případně nahlásit poruchu:

Zkontrolujte, zda máte správně nastavený server pro odchozí poštu, měli by jste tam mít smtp: smtp.baja.cz
Poté by jste v nastavení neměli mít zaškrknutou položku: požadovat přihlášení pomocí zabezpečeného ověřování hesla (SPA).

V případě poruchy s internetem jako první zkontrolujte, zda máte povolenou síťovou kartu, zda jste si ji omylem nezakázali . Zkontrolujte zda vám z vašeho PC nevypadl kabel, či není nějak jinak mechanicky poškození. Pokud se připojujete bezdrátově, pak ověřte zda je váš router zapojení do elektřiny, jestliže router bliká nestandartně nebo pro změnu kontrolky jen svítí, pak je nejlepší ho restartovat (vypnout a zapnout). V případě, že internet stále nebude fungovat, kontaktujte nás prosím na e-mail: servis@baja.cz nebo na tel.: 468002777 rádi Vám poradíme nebo Váš problém vyřešíme.

Chcete rychle zjistit jaký internet Vám můžeme nabídnout ve Vaší lokalitě?

Máte nějaký dotaz k nabízeným službám?

Zanechte nám Vaše telefonní číslo, ozveme se Vám do 2 pracovních dnů.

Tato webová stránka používá pro poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte.

Více informací